Kroders Runā

Aug
30
2017

Atdzimst mūzikas gars ar miesu un asinīm

Laikā no 2017. gada 18. augusta līdz 31. oktobrim Kroders.lv organizē sociālo tīklu zibakciju, kurā teātra kritiķi īsā formātā sociālajos tīklos Twitter un Facebook, kā arī portāla sadaļā RUNĀ aicināti paust savu viedokli par apmeklētājiem 2017./2018. gada sezonas jauniestudējumiem vai citiem šajā laikā aktuāliem notikumiem un parādībām (viesizrādēm, pasākumiem, ar teātri saistītām grāmatām, radio/TV raidījumiem, publikācijām utt.).

Zibakcijas ietvaros publicētos viedokļus varēs atpazīt pēc mirkļbirkas #krodersrunā, ļaujot apkopot dažādu paaudžu teātra kritiķu sociālajos tīklos pausto viedokli vienā informatīvā platformā. Vienlaikus šī akcija iecerēta kā eksperiments, aicinot Kroders.lv pastāvīgos autorus aktīvi paust savas domas par sezonas sākuma notikumiem nedaudz atšķirīgā formātā.

Zibakcijas mērķis ir apzināta spēle/spēlēšanās ar 21. gadsimta interneta piedāvātājām iespējām paust viedokli par jebkuru notikumu pāris sekunžu laikā, sasniedzot plašu mērķauditoriju. Arī Kroders.lv kā elektronisks medijs nākotnē tieksies uz maksimāli ātru teātra aktuālo procesu atspoguļojumu, tādēļ šī zibakcija iecerēta kā nosacīta iesildīšanās turpmākajam darbam.

 

Ģertrūdes ielas teātra jauniestudējums "Jūlijs Cēzars" Andreja Jarovoja režijā (pirmizrāde – 2017. gada 18. augustā)
 
Baiba Kalna-Puķīte, 23. aug. 2017
Prieks, ka A. Jarovojs ar „Jūliju Cēzaru” turpina savu dokumentālā teātra līniju. Šekspīra traģēdija @Gteatris interpretācijā – visnotaļ aktuāla, piedāvājot precīzas politisko vidi un sabiedrību raksturojošas zīmes. Laiki mainās, tikumi ne. Gandarījums par spriegajiem aktierdarbiem, īpaši par I. Sluckas Cēzaru un L. Zeļģes Kasiju. #krodersrunā
 
Zanda Švēde – Karmena operas "Karmena" iestudējumā LNOB // Publicitātes foto
 
Zandas Švēdes debija titullomā operas "Karmena" iestudējumā Latvijas Nacionālajā operā un baletā (2017. gada 23. augusts)
 
Lauma Mellēna-Bartkeviča, Facebook, 23. aug. 2017
Šovakar jau 5. reizi skatījos "Karmenu" LNOB. Bet titullomā pirmoreiz Zanda Švēde. Vārds, kuru der iegaumēt. Tembrāli krāšņs un daudzsološs latviešu mecosoprāns sava lielā mākslas ceļa sākumā, kura gaitām vērts pasekot šobrīd ASV operas industrijā. http://www.zandasvede.com/ #krodersruna
 

Raimonda Paula un Jakova Rafalsona koncertuzvedums "Meitene kafejnīcā" ar Austras Skujiņas dzeju M. Čehova Rīgas Krievu teātrī

Armands Kalniņš  @KalniArmands (“Skatītājs VĒRTĒ”)Twitter 26. aug. 2017
MEITENE KAFEJNĪCĀ @RusTheatre_LV kopumā tomēr neuzrunāja, kaut profesionāla, varbūt skatītāju rosība (telefoni) traucēja? 
Vairāki telefona zvani zālē, bet tos, protams, uzreiz neizdodas izslēgt, toties traucētāji ir skaļākie aplaudētāji, jo būts uz Paulu. #krodersrunā
 
Skats no RKT koncertuzveduma "Meitene kafejnīcā" // Foto – Didzis Grozs
 
"LNSO vasarnīcas" koncerts "Sarkisjans. Bēthovens. Nepāra sonātes" Vidzemes koncertzālē "Cēsis" (2017. gada 26. augusts)
 
Lauma Mellēna-BartkevičaFacebook, 26. aug. 2017
Mūziķis-solists tomēr ir aktieris, kas klasisku tekstu allaž pārvērš INTERPRETĀCIJĀ ar lielo burtu. Un no dusošām vai tieši pretēji  no atskaņošanas biežuma nodeldētām partitūrām atdzimst mūzikas gars ar miesu un asinīm. LNSO pirmā vijole Georgs Sarkisjans kopā ar japāņu pianistu Keigo Mukavu virtuozi piepildītā veidolā, mākslinieciski nevainojami un personiski atklāja Bēthovena Nepāra sonātes (3.,5.,9.) @vidzemes koncertzāle "Cēsis". #krodersruna

 


  Citi autora raksti 

 
 
Sūtīt
 
 
 
 
 

  Mūs atbalsta