Recenzijas

6. oktobris 2014 / komentāri 17

Tēvi, vistas un oriģināldramaturģija

Jaunās sezonas pirmo pirmizrādi „Mans nabaga tēvs” Nacionālā teātra direktors atklāja ar nelielu uzrunu publikai, kurā, starp citu, izskanēja arī zināmas bažas par riskiem, kas saistīti ar oriģināldramaturģijas iestudējumiem. Ojāra Rubeņa pieminētajai pretestībai, kuru gan publikā, gan arī pašā teātrī raisa oriģināldramaturģija, ir vairāki atšķirīgos uzskatos balstīti iemesli, un to iztirzāšana prasītu veselu rakstu, tomēr vienam no tiem pirms sarunas par Agneses Rutkēvičas jaunākās lugas iestudējumu Nacionālajā teātrī gribētos pieskarties. Jaunā dramaturģijas skola, kuras saknes nāk no Laura Gundara “Dramatikas” teorētiskajām nostādnēm, dramaturga profesionālo instrumentāriju šodien ir padarījusi par savdabīgu dramatiskā teksta vērtības mēru, piemirstot, ka līdzeklis nav un nedrīkst būt mērķis. Daļa jauno dramaturgu šodien paņem kādu situāciju, kurā viņi ir saskatījuši mūsu dzīves nebeidzamās ačgārnības, noraksta to sulīgos mūsdienīgas sarunvalodas dialogos un apgalvo, ka viņi fiksē laiku jeb runā par kādu sāpīgu sabiedrības problēmu. Pārlaižot acis tekstam, varētu teikt, ka kaut ko jau viņi fiksē un par kaut ko runā, taču dziļākā būtībā nepasaka neko vairāk par acīmredzamo, jo uz papīra ir uzliktas tikai kādas parādības sekas, kuras dzīvē ne mazāk spilgtās izpausmēs ir redzamas ik uz soļa. Aizmirsts paliek teātrim tik svarīgais Pītera Bruka iecienītais jautājums – Warum, warum? (Kāpēc, kāpēc? – vācu val.)

Ne jau visi šodien nāk uz teātri, lai paskatītos vieglu šovu par mūslaiku dzīvi un papriecātos par virtuozu aktierspēli. Daļa publikas teātri joprojām uzskata par mākslu un grib tajā izjust ne vien estētisku baudījumu, bet arī izprast sevi un pasauli, kurā dzīvojam. Uz teātri cilvēks šodien nāk, lai saprastu, kāpēc viņš šajos apstākļos rīkojas tieši tā, kāpēc viņš pēkšņi nolaiž rokas un padodas bezcerībai, kāpēc viņš pamet savu tēvu zemi un aizbrauc tur, kur kāds cits dzīvi un apstākļus ir sakārtojis labāk. Viss ir ieslēgts likumsakarībās (arī izvēle un nejaušības), vismaz Rietumu kultūrā, pie kuras piederam arī mēs, un, ja tiek radīts jauns dzīvi atspoguļojošs teksts, tad dramaturgam vajadzētu būt pirmajam, kurš sāk par tām domāt. Ja raksta lugu un nezina, ar ko tā beigsies (Agneses Rutkēvičas izteikums izrādes pašreklāmā skatīt šeit), tad arī mērķis paliek neskaidrs. Kompozīcija jau nav tikai vienkāršs notikumu izkārtojums uz skatuves, tas ir veids, kādā organizēt materiālu un izvērst tēmu, kurai izrādē būtu jāaizved skatītājs līdz tiem dzīves mezglu punktiem, kuros ir jāiedur adata ar jautājumu “kāpēc”.

Bruno - Ģirts Jakovļevs, Broņislava - Lāsma Kugrēna // Foto - Kristaps Kalns

Agnese Rutkēviča redz Latvijas laukos valdošo bezcerību, vēlas kaut ko sacīt par tēvu traģiskajiem likteņiem, jūt pārrāvumu, kas izveidojies starp paaudzēm, sameklē savā dzimtā attiecīgus prototipus un uzraksta lugu “Mans nabaga tēvs”, kura stāsta par to, kas notiek leišmales “Krievgaļos”. Pārtikusi saimniecība ir novesta līdz izputēšanas robežai, lopi pārdoti un pēdējās vistas vienu pēc otras nobeidz satrakojies gailis. Māju saimnieks Bruno dzīvo savā iedomu pasaulē un neapmierinātību ar notiekošo “izgāž” uz visiem, kas pagadās ceļā viņa neizprotamajās ikdienas gaitās. Viņa sieva Broņislava kūtī mīlējas ar priekšstrādnieku Jāzepu un visiem spēkiem pūlas “noturēt saimniecību virs ūdens”. Tā notiek daudzviet, un to zina pat tie, kas par to neko negrib dzirdēt, tādēļ svarīgi ir uzdot jautājumu, kāpēc tā notiek, jo ne jau tikai abstrakto varas tīkotāju rīcība vien visu nosaka. Arī varas pārstāvji nāk no mūsu vidus, varbūt pat ir auguši tādās pašās mājās, bet, tikuši pie lemšanas, nez kādēļ par to aizmirsuši. Tātad kaut kas notiek pašos cilvēkos, viņu iekšējās vērtībās, kas strauji pazūd plaisā starp paaudzēm. Lūk, arī iemesls jautājumam, taču jaunās dramaturģes teksts publiku līdz tam neaizved, bet tikai apraksta pastāvošo situāciju. Aprakstīt kaut ko vienmēr ir vieglāk nekā attēlot, bet jāatceras, ka teātra attieksme pret tādu dramaturģiju būs skeptiskāka. Ja lugas stāsts paliek tikai žurnālpatiesības līmenī un mērķtiecīgi nevirzās uz to, par ko cilvēki šodien domā, bet nerunā, tad dramaturģijai būs grūti tikt tālāk par Gunta Bereļa savulaik formulētajām “klasiski latviskajām vaimanām par grūto dzīvi”.

Neraugoties uz visu iepriekšminēto, oriģināldramaturģijas iestudējumiem teātru repertuāros ir jābūt nepārtraukti, saitei starp dramaturgu un teātri ir jābūt dzīvai un neveiksmes nedrīkst apturēt pulsāciju tajā. Igauņi to saprata jau krietnu laiku pirms mums, ieguldīja šajā saiknē prāvus līdzekļus, un šodien viņiem ir spēcīgas izrādes par ļoti sarežģītām savas identitātes tēmām. Elmārs Seņkovs ar savu īpašo interesi par “paaudzi pirms manis” ir viens no tiem latviešu režisoriem, kas ne tikai izprot šo, jau no Šekspīra laikiem labi zināmo, teātra eksistences pamatnosacījumu, bet cenšas arī to mūsdienīgās un spilgtās formās atdzīvināt uz skatuves. Savu skatījumu uz Rutkēvičas lugu Seņkovs vizualizē caur rūpīgi izslīpētas formas prizmu un groteskas ievirzes aktierspēli, saglabājot sev piemītošo līdzcietīgo objektivitāti pret visiem iestudējuma varoņiem. Dzīve pēc neatkarības iegūšanas viņus ir pilnībā izsmēlusi, cerības sabruka tik ātri, ka apgūt jaunos kapitāla diktētos spēles noteikumus viņiem, tāpat kā daudziem citiem, vairs nepietika spēka. Pārtikušajai Eiropai mēs vienalga esam un paliekam nomales vistu kūts, no kuras laiku pa laikam bankas var izcelt kādu zelta oliņu un centīgākos strādniekus pārvilināt savu mēslu šķūrēšanai. Nav nekāds brīnums, ka “Krievgaļu” iemītniekiem gribas vairs pietiek tikai izdzīvošanai, bet ar tādu kapitālu ir neiespējami kaut ko uzsākt “brīvā tirgus” sačakarētajā ekonomikā. Kad Broņislava, bažījoties par Jāzepa promiešanu, jautā, ko viņš īsti grib, atbilde skan vaļsirdīgi – da neko es negribu.

Jāzeps - Ivars Puga, Andris - Uldis Anže // Foto - Kristaps Kalns

Jāzeps - Ivars Puga, Andris - Uldis Anže // Foto - Kristaps Kalns

Izrādē Bruno ir pa pusei nepieskaitāms, mūžīgi neapmierināts un dusmās nocietinājies savā čaulā pret pasauli, kura dara viņam pāri. Dusmas, kā zināms, ir savas bezspēcības atzīšana, un Ģirts Jakovļevs to precīzi iekodē tēla skatuviskajā eksistencē. Intelektuāli atpalicis, bet psiholoģiski nedaudz komplicētāks ir Jāzepa tēls, kura rīcību pamatā nosaka emocionālas dabas apsvērumi. Viņa infantilisms reizēm ir kaitinošs, taču biklais mēģinājums pa kluso iedabūt saimniecībā savu noklīdušo dēlu ir aizkustinošs, un Ivars Puga šo cilvēciski pretrunīgo salikumu lieliski izspēlē savas lomas nosacītajā zīmējumā. Rezonējošo Silvijas lomu atmiņā paliekošu uz skatuves padara Astrīda Kairiša. Askētiski, ar labu komisma ievirzi Andreja cilvēcisko kodolu izrādē atklāj Uldis Anže. Broņislava Lāsmas Kugrēnas enerģiski izvērstajās attiecību spēlēs ar pārējiem lugas personāžiem ir saimniecības pēdējais balsts. Viņa to itin labi apzinās, taču Broņislavā vēl gruzd no iepriekšējām paaudzēm mantots lepnums un spīts, kas ļauj šo smago nastu noturēt, līdz Mikus to pārdos kādam uzturēšanās atļaujas tīkotājam. Diāna pieder pie pirmās paaudzes, kas aktīvi iesaistījās “atgūtās dzīves veidošanā”, apguva ienesīgo psihiatra profesiju, daudz strādāja, salīdzinoši labi pelnīja, bet ģimenei un Mikum vairs laiku atrast nespēja. Pirmā paaudžu atsvešināšanās sākas tieši ar viņu, pārmantojamo vērtību nobīdes parādās sistēmas nomaiņā, kuru mēs saucam par “brīvības atgūšanu”, un tālāk jau plaisa tiek paplašināta pavisam citu spēku ietekmē, bet luga, protams, par to nerunā. Zanes Jančevskas spēle Diānas lomā ir stilistiski nedaudz saraustīta, taču liekas, ka režisors viņas uzsvērtajās rūpēs par tēvu ir ielicis tādu kā slēptu vainas apziņu par šo paaudžu plaisas atvēršanu. Jurģa Spulenieka Mikus izrādē ir tipisks “neatkarības laika neatkarīgās jaunatnes” produkts, kuru interesē vienīgi tehnoloģijas, komforts un viegla dzīve. Lugas autore gan kā pozitīvu momentu uzsver viņa spēju kaut ko radīt repa jomā, taču perspektīvā tas ir tas pats, kas uzticēt mūsu nākotni sienāžiem. Labi, ka Seņkovs izrādes finālā to visu ir pārvērtis groteskā ainā ar Eiropas zvaigznīšu vilinājumu “brīvajiem sienāžiem”. Neko iepriecinošu jau tā nesola, jo Bruno uzticētos senču pelnus Mikus it kā nejauši, bet bez nožēlas izkaisa vējā.

Foto - Kristaps Kalns

Diāna - Zane Jančevska, Mikus - Jurģis Spulenieks, Jāzeps - Ivars Puga // Foto - Kristaps Kalns

Spilgtākā un droši vien arī pārsteidzošākā loma izrādē ir gailis Bērziņš (kā izsakās kāds no lugas personāžiem, iepriekšējo gaili Bruno esot dēvējis par Zatleru), kuru Armands Berģis aktieriski ir noslīpējis līdz apskaužamai perfekcijai. Viņa saspēles ar Bruno, dīvainās reakcijas un pieklusinātā vistiņu bendēšana ir daudz trāpīgākas, nekā izskatās no malas. Režisors kopā ar aktieri tur ir iestrādājis veselu asociāciju kamolu, no kura katrs pēc savas patikšanas un saprašanas var izvilkt pavedienus, kas aizvedīs skatītāju ne vien līdz „Krievgaļos”, bet daudzos Latvijas nostūros notiekošajam. Veiksmīgi piemeklētā izkāpinātā spēles maniere, stilistiskie kontrasti un izrādes vizuālais koptēls rada pateicīgu augsni vispārinājumiem, kas apliecina Seņkova spēju arī no pieticīga dramaturģiskā materiāla radīt izrādi, kura liek aizdomāties, bet režisora solīto izejas meklēšanu no bezcerības varbūt ir jāsāk tieši ar domāšanu.

Atsauksmes

  • s
    silvija

    Domāju citādi: A.Rutkēviča, pēc manām domām, ir uzrakstījusi absurda lugu zem šķietama reālisma virskārtas, pie tam tas nav sadzīves absurds, kā to izpratis un interpretējis teātris, bet metafizisks absurds. Un - kas attiecas uz secinājumu trūkumu un it kā nepietiekamo rakstnieces meistarību... M.Eslins savā klasiskajā apcerējumā par absurda teātri precīzi saka: Absurda dramaturģija tēlo, nevis izskaidro.

  • S
    Skribents007

    Ar oriģināldramaturģiju nav tik slikti, kā saka sava teātra naudas izšeptēšanā pieķertais Rubenis. Lugām līdz teātriem jānonāk. Labi zināms, ka pēdējā NT lugu konkursā visas lugas nemaz nenonāca līdz žūrijas visiem locekļiem (Žūrijas viens loceklis par autora dalību konkursā uzzināja privātā sarunā.) Kā, dzirdēts, citi teātri atsakās saņemt lugu izvērtēšanai.
    Mēs profesionālos 'teātros pēdējā laikā par oriģināldramaturģiju saucam tos tekstus, ko nekaunīgākie grafomāni iespiež pazīstamiem režisoriem rokās- kā šajā gadījumā.
    Tāpēc no grafomāniska ar stereotipiem papildināta teksta notiek mēģinājumi izveidot izrādi.
    Lugas latviešu autori raksta, to ir daudz. Es zinu, jo mans hobijs vakaros ir lasīt lugas. Latviešu autoru lugas. Ne visas būtu iestudējamas, vēl jo vairāk - uz Nacionālā skatuves, bet ir daudzas, no kurām var izveidot izrādi.
    Kāpēc ttāds Seņkovs nemeklē labas lugas, ja tās ir?
    Dzirdēju pirms mēneša versiju, ka amatprasmē vārgie "jaunie un uzlecošie" tīši meklē nepabeigtas lugas, lai tad varētu nevis strādāt ar lugu, bet piemērot savai knapajai varēšanai. Ļoti ticama versija, jo režisoru Latvijā- kā paklīdušu suņu, tikai labu izrāžu nav.

  • S
    Serenāde

    Rodas jautājums- kāda vella pēc NT taisīja to lugu konkursu, bija daudz darbu- ap 70 laikam- ja nevienu no tām neuzved? Pat godalgotās ne? Bet šitādu "šedevru" ņem sezonas atklāšanai?

  • IS
    Ieva Struka

    Konkursā tika godalgotas trīs lugas. Leldes Stumbres lugu "Bilde" iestudēja Mihails Kublinskis. Laura Gundara lugu "Antiņš" bija gatavs iestudēt Edmunds Freibergs, bet pārdomāja, un ar varu piespiest iestudēt nevienu režisoru nevar. Māras Jakubovskas lugu "Uguntiņa pelnos" godalgojām, jo luga bija iesācējam dramaturgam neticami labā kvalitātē, tomēr režisori vēlmi iestudēt nepauda. Piedāvājām to arī Valmieras teātrim, pagaidām rezultāta nav. Ar 10 labākajām konkursa lugām iepazinās visi režisori NT, kas vien to vēlējās, tāpēc dažiem komentētājiem, kas te pauž citu informāciju, nav taisnība.

  • S
    Skribents007

    Tās Nacionālā teātra lugas kvalitātē diez ko labas nebija. Vismaz iestudēšanai uz skatuves. Kaut ko bija jāapbalvo, apbalvoja, teātris naudu iztērēja, iestudējamas lugas nesaņēma. Būsim godīgi, arī Stumbri iestudēja viņas saceltā kašķa dēļ un tikai.
    Par to ,ka visi žūrijas locekļi jeb vērtētāji visas lugas nesaņēma, tas gan ir tiesa. Struka mazliet samelojās, jo es teicu- nenonāca līdz VISIEM žūrijas locekļiem. es neminēju režisorus,jo to nezinu..
    Strukai protams, ir jātaisnojas, jo viņa esot bijusi( tā saka zinoši ļaudis) tā, kas izvēlējusies, kuras lugas dot konkursa vērtētājiem izlasīšanai, bet kuras- nē. Struka būtu tāda savdabīga NT cenzūra?
    Tad kāpēc šī cenzūra nenostrādāja, kad teātrim piedāvāja "Mans nabaga tēvs" murgu, kas nemaz nav luga, bet statiskas, monotonas bildītes.
    Sāk izskatīties, ka NT lielākā nelaime ir esošā literārā daļa jeb Struka.

  • Nm
    No malas...

    Vai tikai cienījamais (to saku patiesi, jo man patīk viņa komentāri Dienā, u.c, piekrītu arī sacītajam par šo lugu) Skribenta kungs šoreiz nav drusku samelojies? Kur gan viņam visas lugas ir bijušas pieejamas, lai spriestu par to kvalitāti? Cik man zināms, visas konkursa lugas nudien nav dabūjamas bez sazināšanās ar autoriem un kurš gan dos tās tāpat vien "vakarā kādam palasīties"? :)))
    Izklausās pēc maz.. maz... bišķi škrobes, ka viņa darbs palicis bez ievērības.

  • S
    Skribents007

    Varu teikt, ka es pats daudz kur neesmu klāt, bet man ir kontakti ,kas saglabājušies vēl no 90tajiem ,kas bija pēdējais laiks, kad man bija pazīstami daudzi teātra pasaules cilvēki. Es dažreiz izmantoju šos senos paziņas kā informācijas avotus. Bieži- gluži nejauši ,,sarunā atceroties vecos labos laikus, kad saulīte spīdēja spožāk,teātra biļetes bija pieejamākas, izrādes interesantākas un dažādākas.
    Par tām lugām, -man tās ir, bet ne grāmatas veidā. Ir skaidrs, ka visas aizsūtīt jums nevaru bet -nosauciet vienu- būs jums. Aizsūtīšu uz e-pastu. Rīt. Kuru? Tur bija ap 70 gabalu. Nosauciet. Man ļoti patīk, ja interesējas par latvju dramaturģiju.
    Lai neviltos, pateikšu, ka NT konkurss spilgti parādīja Latvijā esošo praksi, kad autors uzraksta lugu un tad nēsājas pa visām vietām ,to piedāvādams, pat ja vienā vietā nopietnā izvērtēšanā atzīts par vāju darbu, tiek stiepts uz nākošajiem konkursiem.
    Varu pateikt, ka publiski saku tikai to, ko uzzinu no man uzticamiem avotiem, bet viņus nenosaucu. Protams, arī savu vārdu nenosaucu.

  • a
    anita

    šajā sakarā ieteiktu tomēr izmantot iespēju paklusēt, bet ne izplatīt baumas (tas ir tas, ko iegūstat no "informācijas avota") un vēl justies svarīgam.

  • es
    elmārs seņkovs

    Man ļoti satrauc anonīmi cilvēki. Un žēl, ka jums Skribent007nepietiek drosmes parakstīties ar īsto vārdu. No kā jums bail?

  • S
    Skribents007

    Atvainojiet, Seņkova jaunskungs, Jūs tiešām domājat, ka uzzinot manu vārdu , Jūsu iestudējums uzreiz kļūs latvju režijas klasika. Domājiet par nākamo iestudējumu, varbūt nebūs neveiksme.

  • a
    ahaha

    Uzzinot skribenta vārdu, Seņkova dzīvē tiešām nekas nemainīsies. Un tur slēpjas anonīmā skrībenta dzīves lielākā problēma. Zinam vai nezinam tavu vārduzvārdu, Tu vienmēr paliksi anonīmais ķengātājs, kurš nezin kāpēc zin, kas un kā ir pareizāk teātrī. Tieši tāpēc Tev nav vārda, jo neanonīmā gadījumā mēs noskaidrotu, cik tavas lugas ir vai nav noraidītas, cik ir vai nav tava izglītība atbilstoša verdikta izteikšanai par norisēm teātra pasaulē.. Bet tagad, tik vien ir, kā iespēja fantazēt par vientuļu vecvīru, kurš sevi realizē pašpasludinēta viedvīra pozīcijā... Nabadziņš... Kamēr Tu te iztaisies par tiesnesi, Elmārs turpina savas režisora gaitas teātros, dramaturgi turpina rakstīt, Struka turpina meklēt ko NT atbilstošu, bet tu,skrībent, turpini anonīmi piekļūt klačām un konkursu atbirām... Lūdzu, lūdzu, aizvācies no kultūras apskatu lapām, skrībent007... !

  • S
    Skribents007

    Cienījamā anonīmā ahaha, vai tiešām tā interese uzzināt vārdu ir tikai tāpēc ,lai noniecinātu viedokļa paudēju? Tas taču ir nožēlojami, ja Jums viedoklis šķiet pareizs vai nepareizs tikai vērtējot cilvēku, bet ne viņa teikto. Tad jau arī latviešu pirmās atmodas dalībnieki arī nedrīkstēja neko, jo izglītība vairumam bija pelnoša, bet ne atbilstīga darbībai kultūras laukā.
    Saprotu, ka ļoti ērta būtu "kultūriķu"- valsts naudas slaucēju pozīcija, kad viņi viens otru slavē, grābj mūsu nodokļu naudu, absolūti neinteresējoties par to, vai spēj dot adekvāti pretī par saņemto no sabiedrības. Jo paši godīgi atzinuši, ka ar darbu kultūrā spēj tikai ņemt, bet ne nopelnīt. Tā mēs ejam uz grāmatām, kuras izdod, bet nelasa, "laikmetīgo" mākslu, kas sabiedrības vairumam vienaldzīga, teātra izrādēm, kuras neskatās.
    Ir radošs process, ko sabiedrība ar lielu naudu apmaksā, bet ko saņem pretī?

  • g
    gajputns

    komentētājam "no malas"- reizēm vajag iegūglēt pirms raksta komentāru :)
    L.Gundara "Antiņa" pilns teksts jau sen izlasāms viņa personīgajā mājaslapā. Savukārt, Stumbres un Jakubovskas uzvarējušo lugu fragmentus pašas autores ievietojušas internetā, jebkurš var izlasīt, un tur ir kontaktinformācija - ja kāds ar viņām gan par šīm, gan citām viņu lugām, grib sazināties.
    Par konkrēto lugu un uzvedumu nespriedīšu, jo to nav nācies vēl noskatīties, bet par to paziņu būšanu, tik tiešām jājautā profesionālo teātru ļaudīm, vai tiešām viņi domā, ka tas ceļ iestudējumu kvalitāti kopumā? Vai arī tas, ka dramaturgi izmācās par režisoriem un tad iestudē gandrīz tikai savas lugas, kuras neviens cits īsti neņem? Ja citās dzīves sfērās notiek tie paši iepirkumu konkursi, izvērtēšana, lai viss būtu, tā teikt , godīgi, un ar labu rezultātu, tad teātru rīkoti lugu konkursi (ar mērķi atrast, KO patiešām IESTUDĒT) ir retums. Un, ja tie konkursi tādi nepadevušies, varbūt jāuzraksta pārdomāti nolikumi, visādas dīvainības reizēm tajos var izlasīt..

  • g
    gajputns

    un ja runa par vēl citām NT konkursā iesniegtajām lugām- "Dzimšanas diena" un "Fermāta" taču izlasāmas tepat kroders.lv!
    Es vel neizlasīju, bet man datorā ir, arī, piemēram, D.Ozoliņas, V.Pumpures, D.Lešinskas iesniegtās lugas (neparsot autorēm personīgi), tā kā nekas diži slepens un neiegūstams tas nav ;)

  • L
    Lācis

    Mīļie cilvēki, nemēģiniet pat atbildēt šim skribentam, kas ir patoloģiski slims komentomāns. Viņš žigli nokritizē visu pēc savām majestātiskajām mērauklām - tikai viņam saprotamajām. Ja nemaldos, vinu sauc Valdis Felsbergs. Reiz izmests no satori.lv portāla par savu nekontrolēto negativitāti un slimībo skatījumu uz lietām.

    Un Latvijai tiešām ir visnotaļ maz spēcīgu autoru - ne visi ir spējīgi uzrakstīt savu pasauli, lai arī cik ļoti gribētu saukties par dramaturgiem. Šī izrāde ir pierādījums ka Latvijai ir jauns spēcīgs režisors un jauna spēcīga dramaturģe. Atbalstīsim viņus un vienreiz noliksim malā savu trulo skaudību. Un NT ar šo darbu ir pierādījis spēju iet līdzi laikmeta garam - par to viņiem paklons.

  • LL
    Lācītis Lācim

    Man atmiņā, ka interneta komentāru sadaļā kaut kur bija diskusija starp Skribentu007 un Felsbergu. Ja Jums taisnība, tad tam cilvēkam ir baisa personības dalīšanās, tik atšķirīgi bija abi. Ja nē, esat primitīvs baumotājs.
    To histēriju par neatbildēšanu nesaprotu. Esat izbijis komjaunatnes sekretārs, kas ar degsmi gatavs visiem stāstīt, kas balts un melns, slikts un labs? Te visi pieauguši cilvēki, kas paši spēj vērtēt. Šādi Jūs noniecinat lasītāju spriestspējas, ārī viņu garīgo pilnvērtību. Tā neklājas darīt/

  • g
    gajputns

    Lāč(īš)iem: te ir viena no šīm diskusijām
    http://skribents007.1s.lv/459-_Valdis%20Felsbergs

    Citur internetā arī bija diskusija, kur abi komentāros pat epastiem apmainījās :)

Rakstīt atsauksmi